Posted by admin1 on July 31, 2017 in Ciekawostki with No Comments


Leasing zwykle wiąże się ze sporym zobowiązaniem spłacanym co najmniej kilka lat. Warto zatem zadbać, by koszt ten był dla nas jak najlżejszy. Wybór firmy leasingowej nie jest jednak łatwy. Przede wszystkim nie ma na rynku czegoś takiego jak najtańsza firma. Każda kalkulacja i każdy przypadek rozpatrywany i wyceniany jest indywidualnie.

samochódDlatego pierwszym krokiem jakim zrobimy powinno być zebranie ofert. Dzisiaj robi się to dość łatwo, przez Internet i nie trzeba nigdzie jeździć. Warto poczytać również opinie w Internecie na temat różnych firm leasingowych, bowiem wysokość raty to nie wszystko. Istotne są jeszcze opłaty, czy elastyczność danej firmy leasingowej, gdyby nam się zdarzyły opóźnienia w spłatach.

Gdy już upatrzymy sobie kilka firm, zostawiamy na ich stronach internetowych swoje dane kontaktowe. Oddzwaniają, przedstawiamy nasze oczekiwania i czekamy na przygotowanie oferty. W miedzy czasie może skorzystać dodatkowo z usług jakiegoś brokera. Nic nas to nie kosztuje, a firmy brokerskie przeszukują zwykle oferty z kliku firm i wybiorą nam najtańszy, najlepszy leasing wśród ofert jakie sami otrzymają (teoretycznie). Prowizje brokera pokrywa firma leasingowa, więc nie generuje to dla nas żadnego dodatkowego kosztu. Cały proces pozyskiwania ofert leasingu na samochód dość ciekawie został opisany w artykule: “Tani Leasing na samochód osobowy” w blogu finansowym Antyhaczyk. Leasing od brokera nie koniecznie będzie najtańszy. Lepszą ofertę może udać nam się znaleźć samemu. Dlatego warto wykonać obie czynność – skorzystać z brokera i dodatkowo poszukać samemu.

Negocjacje

Kolejny etap, to oczywiście negocjowanie. Wybieramy dwie najtańsze oferty leasingu, w tym jedną, która nas realnie interesuje najbardziej. Następnie powołując się na ofertę konkurencji próbujemy wynegocjować lepsze warunki i tańszą ratę. Wbrew pozorom firmy leasingowe bardzo chętnie schodzą z ceny na podstawie ofert konkurencji, bo bardzo zależy im na pozyskaniu klienta.

Ubezpieczenie komunikacyjne AC/OC – pełny pakiet obowiązkowo

To kolejny istotny aspekt wpływający na koszty związane z leasingiem. Oczywiście wymagane będzie pełne ubezpieczenie samochodu – AC+OC. Możemy skorzystać z ubezpieczenia w pakiecie lub ze znalezionego na własną rękę. W tym przypadku jest jednak pewien minus – firma leasingowa potrąci nam opłatę za zewnętrzne ubezpieczenie. Nie są to małe opłaty, bo zwykle w granicach 300-400 złotych.

Jednak w przypadku ubezpieczenia możemy również nieco wynegocjować. Prosimy jakąś agencję ubezpieczeniową o przygotowanie oferty ubezpieczenia AC+OC dla wybranego przez nas modelu samochodu. Ja np. skorzystałem z TCU Ubezpieczenia, ale to nie ma wielkiego znaczenia, z której agencji skorzystamy. Najlepiej jak mamy jakiegoś znajomego zajmującego się ubezpieczeniami i poprosimy, żeby dał nam jak najtańsze. Potrzebne nam będzie to w zasadzie tylko do obniżenia ceny ubezpieczenia w pakiecie z leasingiem. Przesyłamy naszą alternatywną ofertę do potencjalnego leasingodawcy, a ten obniży nam oferowane w pakiecie ubezpieczenia AC i OC do tego samego poziomu.

Niestety rozwiązanie to ma również jeden minus – za rok, gdy trzeba będzie przedłużyć ubezpieczenie musimy wykonać tą samą czynność, czyli pozyskać alternatywną tańszą ofertę i to odpowiednio wcześniej, bo firma leasingowa zapewne zechce odbić sobie co nieco na ubezpieczeniu w drugim roku. Często zdarza się przy leasingu, że pierwsze ubezpieczenie jest tanie, a w kolejnym roku znacznie droższe. Aczkolwiek nie jest to regułą.

No trackbacks yet.

Posts with similar tags

Posts in similar categories